16 січня 2021 року набула чинності ст. 30 Закону України «Про забезпечення функціонування української мови як державної», яка зобов'язує усіх постачальників послуг в Україні обслуговувати громадян винятково державною мовою.
Усі виробники, а також виконавці та продавці зобов'язуються надавати споживачам інформацію про свої товари, роботи чи послуги українською мовою.
Українською має подаватися інформація на цінниках, в інструкціях, технічних характеристиках, маркуванні, квитках, меню тощо.
Водночас інформація державною мовою про товари та послуги може дублюватися іншими мовами. В такому разі обсяг інформації українською не може бути меншим за встановлений законом про захист прав споживачів обов’язковий обсяг.
Також може здійснюватися обслуговування клієнта не державною мовою, якщо на цьому наполягає клієнт і знайдено прийнятну для обох сторін мову комунікації.
В інформації про товари, роботи чи послуги, наданій державною мовою, закон допускає використання слів, скорочень, абревіатур та позначень англійською мовою та/або з використанням літер латинського та/або грецького алфавітів.
Споживачі, яким відмовили в обслуговуванні українською, можуть звернутися до адміністрації закладу. Коли ж керівництво не захоче реагувати на порушення – зафіксувати факт відмови (за допомогою аудіо-, відео, письмового підтвердження очевидців тощо) та дані суб'єкта господарювання (назву, місцезнаходження, контакти суб'єкта) та подати скаргу до Уповноваженого із захисту державної мови на поштову адресу: 01001, м. Київ, провулок Музейний, 12; e-mail: kremin@kmu.gov.ua або заповнити відповідну форму на сайті Уповноваженого.
Якщо скарга вмотивована, то закладу оголосять попередження та вимогу усунути порушення протягом 30 днів. Якщо порушення станеться вдруге протягом року, заклад можуть оштрафувати на суму від 5100 до 6800 гривень, повторно – від 8500 до 11900 гривень.
З огляду на вищезазначену інформацію, прохаємо дотримуватись чинного мовного законодавства.
З повагою – адміністрація Дубовиківської сільської ради